mandag 12. oktober 2009

Klubb = Kjekt!


Jeg er altså så overrasket over at så mange klager over NAV! For meg har NAV oppført seg eksemplarisk, og i dag ble mine positive opplevelser av enheten forsterket.

Nå skal jeg i klubb! Er det ikke fantastisk? Jobbklubb!!! I tre uker fra 09.00 til  15.00 skal jeg gå i klubb med femten andre arbeidsledige. Hvilken smeltedigel dette kommer til å bli! Jeg sitter her med frysninger over alle betraktningene jeg kan gjøre meg, alle menneskene jeg kan drikke kaffi med og alle rollespillene vi skal kaste oss ut i.

Vi skal skrive søknader og CV'er (les: skrive lapper og kaste papirfly). Vi skal søke jobber og gå på intervju (les: lage skattekart og gå på jakt). Vi skal lære stillingsanalyse (les: hæ?) og gå på speed date (les: javel?). Det hele som en gruppe, som etter tre uker kommer til å være den mest sammensveiste jobbklubbgruppen i hele NAVs historie! Iallefall hvis det kan være opp til meg.

Det beste av alt er at jeg har så masse erfaring fra klubblivet som jeg kan ta med meg inn i "Jobbklubb". Jeg nevner i fleng: "Pennyklubben", "Pepsodentklubben", "Bamseklubben" på Gran Canaria (jeg druknet nesten under avslutningshowet rundt bassenget, så jeg unnlater kanskje å føre denne på CV'en) og "Fritidsklubben på Gausel". I tillegg har jeg vært litt på "Club Party"...

Etter endt Jobbklubb hos NAV bærer det videre til Jobbverksted. Her stiller jeg uten særlig erfaring og er av den grunn ikke fullt så begeistret.

Joda, du tolker dette riktig: jeg er full av forventning og gleder meg. Fortsettelse følger!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Oi, dette må jeg høre mer om i helga Vero! Åhh, jeg gleder meg sånn!!

Svigers sa...

Så bra med all denne positiviteten!! Kan ikke alle arbeidsgivere der ute lese bloggen din??? Da ville jobbene kommet på løpende bånd..