fredag 9. oktober 2009

Et rop til programsjefen!

Nå er jeg helt satt ut!

Jeg har forsøkt å kose meg i sofaen med rødt i glasset i hele kveld. TV2 har rullet over skjermen og premieren til X-Faktors livesendinger er en saga blott. Og for en saga dette kunne blitt!! Med flotte kulisser, mange talenter og engasjerte dommere.

Men for meg har premieren rett og slett blitt forsuret av en talentløs programleder. 

Nå er jeg så drittlei av at kjente fjes får programlederjobber kastet etter seg på tross av tilsynelatende manglende talent!! Det er vanskelig å skrive om programlederi uten å gå inn på person. Så here goes: jeg har gjennom jobb intervjuet Thorstvedt ved flere anledninger. Hun er en kul og laidback jente uten for store nykker. Som vert i MTV Nordic har hun gjort en god figur, der passet hun virkelig inn. Men noen liveprogramleder, for sceneshow med publikum tilstede, er hun ikke. I mine øyne stiller hun seg i rekken av andre kjendiser som har takket ja til programlederjobber de på ingen måte har hatt evne til å leve opp til. Jmf Kathrine Sørland, Synnøve Svabø, Sven Nordin og Dennis Storhøi. I det siste har jeg registret at "Charterfeber-Hilde" har et sterkt ønske om å få en programlederjobb i NRK barne-tv. Som mor til ei lita jente gremmes jeg ved tanken på å slippe denne badedyrelskende, adhdkjempen fri foran de små, uskyldsrene øynene hennes...

Hva er det som skjer oppi toppen til programsjefen? Er ønsket om en seerstorm på grunn av kjendisfaktor virkelig så blasert at sjefen sjøl ikke klarer å begripe at en SKIKKELIG programleder i det lange løp vil bidra til en jevn seerøkning?? Er yrket mitt, som jeg virkelig er stolt over å kalle det, i ferd med å vannes ut av denne latterlige og idiotiske trenden?

For meg er fortsettelsen av "X-faktor" nå blitt en besettelse i å følge læringskurven en nikkende, lite sjarmerende og minst like LITE troverdig frk Thorstvedt. Jeg kan ikke unngå å flire av det ironiske i at et talentprogram som ser etter det "lille ekstra" har besluttet å gi den viktige jobben som programleder til en person som virkelig ikke byr på så mye ekstra i løpet av sin sendetid...

1 kommentar:

Svigers sa...

Jeg er så enig så enig!!! Og det er virkelig blitt vanlig at kjendiser dukker opp som både programledere og deltakere i ulike underholdningsprogram på tv. Vi som seere blir undervurdert, rett og slett.