lørdag 24. oktober 2009

Inspirasjon i en kjøttklarinett!

Jeg hadde faktisk aldri vært borti begrepet før; kjøttklarinett! Jeg har jo tydeligvis vært borti en kjøttklarinett tidligere, det har jeg et 16 måneders gammelt bevis på. Men ordet stod som noe nytt for meg da jeg kom over det i dagens stripe av Pondus på dagbladet.no. Nytt i mitt rike vokabular er også kjøttfløyte og skinnsigar...

Kanskje sitter du nå og leser og tenker at dette ikke er nytt i det hele tatt. Kanskje har du rett. Men et raskt søk på verdensveven, på let etter synonymer for sinnatassen, gir overraskende lite resultat. Jeg gjør meg derfor opp en mening om at microschaftens kjælenavn trives best i den muntlige verden. 

Men jeg fant noe. Som kanskje får svigers til å ringe meg umiddelbart etter jeg har publisert dette innlegget. Jeg vet om minst et vennepar som skal spise burger denne lørdagskvelden. Jeg er mindre sikker på hvilket brød de foretrekker...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha....måtte bruke laaang tid før eg såg hva dette var....
B.D.